Sunday, June 22, 2014

Jalan untuk lari

Ada masanya, bila kamu sudah benar-benar lelah dengan segala yang berlaku disekeliling kamu, pasti ada bisik yang mengharap untuk kamu diberikan jalan mudah untuk bebas dari segala keserabutan tersebut.

Jalan mudah ini, adalah harapan mustahil agar diberi peluang kedua untuk mulakan segalanya sekali lagi, supaya semua dapat dibetulkan kembali.

Aku?

Aku tidak mahukan pilihan ini.

Aku hanya mahu untuk senyap, menjauh dari segalanya. Menyepi dari segala riuh dan sesak kejadian juga perhubungan yang saling berkait dan makin berselirat ini.

Aku hanya mahu mendiam, biar segalanya perlahan-lahan kembali tenteram.

Aku hanya mahu cepat mampir ke depan. Biar lepas dari segalanya.

Aku hanya mahu cepat melangkah ke fasa baharu dalam kehidupan, yang mana aku lepas dari segala tali-tali yang makin kusut simpulannya ini.

Hidup baru. Orang baru. Kisah baru. Yang aku bisa karang semula dengan penuh cermat agar tidak begini lagi jadinya. Seperti ini. Seperti yang sedang berlaku sekarang ini.

Tapi, secermat mana pun aku mengarang nanti, pasti akan ada celanya juga. Ah tidak kisahlah, asalkan tidak lagi selelah ini kisahnya.

No comments:

Post a Comment